HAK Fresh Salad Pots Italiaanse en Griekse Salade 1

HAK Fresh breidt supermarktaanbod uit met verse salades met gegrilde groenten

Naast ovengroenten nu ook salades in de (online) schappen van Picnic

Giessen – 9 mei 2023 | HAK Fresh lanceert een tweede productlijn in het supermarktschap die bestaat uit verse salades. Het gaat om salades met gegrilde groenten en peulvruchten in twee heerlijke varianten: de Italiaanse en Griekse salade. De nieuwe salades bestaan voor meer dan 60% uit een mix van groenten en peulvruchten en zijn verrijkt met een smakelijke dressing, kaas en pasta of orzo. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij online supermarkt Picnic.

Vorig jaar maakte HAK Fresh haar debuut in het versschap van de supermarkt met ovengroenten. En nu volgt dus een tweede lichting producten. Vandaag verschijnen er twee varianten verse salades in de digitale schappen van Picnic: de Italiaanse Salade met gegrilde groenten en pasta en de Griekse Salade met gegrilde groenten en orzo. De salades hebben geen bladgroen, maar geroosterde en gegrilde groenten en peulvruchten als hoofdingrediënt. Het grillen van de groenten geeft een extra smakelijke boost aan de salades. Net als de ovengroenten zijn de salades een gezonde keuze met Nutri-Score A.

Ultiem gemak

Alle verse salades zijn direct klaar voor gebruik. Om het zo makkelijk mogelijk te maken is de salade al op smaak gebracht en daardoor is er geen extra dressing meer nodig. Dat scheelt verpakkingsmateriaal en zo heb je snel een lunch of lichte maaltijd boordevol groenten voor thuis, kantoor of onderweg. Dit past bij de strategie van HAK om groenten en peulvruchten eten zo gemakkelijk mogelijk te maken voor iedereen. Een bijkomend voordeel en uniek voor het versschap is dat de salades door het grillen van de groenten op natuurlijke wijze langer houdbaar zijn. Dat helpt voedselverspilling tegen te gaan.

HAK Fresh op koers

Met de introductie van de nieuwe versproducten zet HAK Fresh een volgende stap in haar groeiambitie. Rogier Hilkes, Directeur HAK Fresh, zegt hier het volgende over: “2022 betekende de start van onze versreis voor consumenten met de introductie van de ovengroenten. De verse salades zijn een nieuwe manier om groenten eten nog gemakkelijker te maken. De komende periode blijven we het aanbod van HAK Fresh verder uitbreiden met nieuwe producten én in nieuwe kanalen. Zo zijn onze ovengroenten nu ook verkrijgbaar bij Poiesz en bieden we twee nieuwe varianten aan: gegrilde zoete aardappel en gegrilde gele biet. De komende periode verwachten we de producten op steeds meer plaatsen terug te zien omdat de vraag naar deze unieke producten blijft stijgen.”

De producten van HAK Fresh worden gemaakt in Den Bosch. Vanuit hier maakt HAK al jaren verse groenteproducten voor het foodservice en out-of-homekanaal, zoals franchiseformules, tankstations en cateringbedrijven. De productielocatie is in 2021 volledig aangepast om ook vernieuwende verse ‘ready-to-eat’ en ‘ready-to-heat’ groenteproducten te kunnen maken voor de consument. Alle groenten worden verwerkt volgens het Groene Keuken-principe van HAK: zonder toevoeging van conserveringsmiddelen en met 100% natuurlijke ingrediënten.

[einde bericht]

Lees ook:

15-04-2021 https://hak.nl/pers/hak-is-klaar-voor-vers

22-11-2022 https://hak.nl/pers/hak-betreedt-versmarkt-met-hak-fresh-ovengroenten

Noot voor de redactie

Bij gebruik van beeldmateriaal graag altijd de naam HAK als bronvermelding toevoegen. (Los) beeldmateriaal is in hoge resolutie te downloaden in de persruimte op de website van HAK www.hak.nl/pers/beeldbank/misc

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sarah Valkering /s.valkering@reputatiegroep.nl

Fotobijschriften:

Foto 1: HAK Fresh Salad Pots Italiaanse en Griekse Salade 1

Foto 2: HAK Fresh Salad Pots Italiaanse en Griekse Salade 2

Foto 3: HAK Fresh Salad Pot Italiaanse Salade

Foto 4: HAK Fresh Salad Pot Griekse Salade

Still 6

HAK deelt haar liefde voor lokaal

Groentemerk lanceert nieuwe campagne en “Veldvinder”
BZ over schouder 2 guys 7

Afhaalmaaltijd in trek bij uitwonende studenten: 40 procent bestelt minimaal een keer per week eten

HAK en Turff inspireren studenten om vaker zelf met groenten te koken door gezamenlijke actie in studentenhuizen
Hak Logo 2016 Digitaal Web Schaduw Rgb

HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013

HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.