Over Hak

Werken Bij

Terug naar overzicht

Financieel Manager

Afdeling: Finance

HAK zoekt een gedreven Financieel Manager die verantwoordelijk is voor de volledige financiële administratie, consolidatie, jaarverslaggeving, tax en treasury. In deze positie fungeer je als rechterhand van de CFO. Je hebt de ambitie om HAK en haar overige groepsmaatschappijen klaar te maken voor verdere groei. Daarnaast zoek je altijd naar procesoptimalisatie en hebt interne controle hoog op de agenda staan. De komende jaren zal in het teken staan van de implementatie van een nieuw ERP-systeem. Je hebt affiniteit en ervaring met implementatietrajecten van dergelijke applicaties.

KERNACTIVITEITEN:

  • Strategische en operationele sparringpartner van de CFO;
  • Operationeel leidinggeven en ontwikkelen/coachen van de financiële administratie (4 medewerkers)
  • Management van het rapportage en consolidatieproces;
  • Opstellen, bewaken en bijstellen van balans en kasstroom budgetten en lange termijnplannen ter ondersteuning en onderbouwing van de besluitvorming door het management;
  • Managen van de Financiële administratie en het verzorgen van rapportages voor alle interne en externe verbonden bedrijven;
  • Verzorgen jaarverslaggeving; kennis(vergaring) over vereisten en laatste ontwikkeling in de richtlijnen voor de jaarverslaglegging;
  • Verantwoordelijk voor betalingsproces;
  • Verantwoordelijk voor operationele verzekeringsportefeuille;
  • Rolling cash forecasting, periodieke rapportage en analyse van kasstromen;
  • Verantwoordelijk voor volledige, juiste fiscale aangiften en optimalisatie (Loonbelasting, BTW, voorbereiding VPB (operationeel), Verbruiksbelasting, etc.), Transferpricing documentatie, kennis(vergaring) over vereisten en laatste ontwikkelingen in relevante wetgeving;
  • Identificeert, adviseert en drijft de implementatie van verbetering / digitalisering van bestaande processen en borging van functiescheidingen;
  • Applicatiebeheer Baan IV Finance module; managen ERP upgrade / change projecten voor Finance (lid projectteam implementatie nieuwe ERP applicatie);
  • Applicatiebeheer factuurverwerkingssysteem;
  • Identificeert, creëert draagvlak voor en implementeert noodzakelijke interne beheersingsmaatregelen;
  • Identificeert, adviseert en drijft de implementatie van verbetering / digitalisering van bestaande administratieve informatiestromen en borging van functiescheidingen;
  • Back-up voor salarisadministratie, applicatiebeheer ERP systeem / ICT disaster recovery.

KENNIS EN ERVARING:

  • Afgeronde Master in Finance, (Bedrijfs)economie, Accounting & Control of vergelijkbaar; aangevuld met een RA- (of RC-) titel.
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol;
  • Leidinggevende en communicatieve vaardigheden;
  • Ervaring met ERP systemen, implementatie en procesoptimalisatie;
  • Ervaring met M&A trajecten is een pré;
  • Kennis van IFRS;
  • Goede beheersing van Microsoft Office applicaties (Word, Excel, PowerPoint);
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

PERSOONLIJKSHEIDSKENMERKEN:

  • Strategisch kunnen denken en handelen;
  • Analytisch sterk;
  • Resultaatgericht;
  • Klantgericht;
  • Integer.

Iedereen die geïnteresseerd is in deze uitdagende functie en voldoet aan de gestelde eisen kan reageren bij Femke Berendsen, afdeling P&O, femke.berendsen@hak.nl, 06-22743210.

Hartelijk dank voor uw sollicitatie. U hoort zo spoedig mogelijk iets van ons.

Met vriendelijke groet,

Afdeling P&O,

HAK BV

HAK aanvaardt geen ongevraagde hulp van intermediairs/ uitzendbureaus of andere derden voor deze vacature. Toegestuurde cv's (in welke vorm dan ook) door genoemde partijen aan enige medewerker van HAK zonder geldige schriftelijke zoekopdracht van HR Directeur Femke Berendsen worden beschouwd als publieke informatie. Er zal aan genoemde partijen geen vergoeding zijn verschuldigd in geval een kandidaat wordt aangenomen van wie ongevraagd het cv en/of andere gegevens zijn toegestuurd.