HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013

HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.

De prestigieuze publieksprijs wordt ieder jaar uitgereikt aan het meest gewaardeerde merk. In totaal beoordeelde het consumentenpanel dit jaar 85 merken, waaronder HAK. Volgens Irene van Berlo, senior onderzoeker van EFMI Business School die het onderzoek leidde, identificeren veel consumenten zich vooral met de sterke Hollandse wortels en erfenis van het merk. Maar ook de introductie van de innovatieve 1-2-open deksel is een bepalende factor geweest in deze uitslag.

De organisatie zelf is zeer verheugd met de toekenning van de publieksprijs, aldus Timo Hoogeboom, algemeen directeur bij HAK. “Het is voor ons een bevestiging dat wij de juiste weg zijn ingeslagen. Sinds dit jaar richten wij ons weer volledig op datgene waar we goed in zijn en waar we door het Nederlandse publiek om gewaardeerd worden. Namelijk Hollandse kwaliteitsgroenten van dichtbij vers en smaakvol van het land op tafel krijgen. Het is geweldig dat consumenten zich hierin herkennen.”

Key Visual Met Land

HAK schaalt haar bonenmissie op in nieuwe campagne

Wekelijks mantra moet bonen meer in de routine brengen
500 14 01 15Ronaldkoemankookthollandsepotvoorbouwersijsbaan 3Hr 1

Ronald Koeman kookt Hollandse pot voor bouwers ijsbaan

HAK serveert stamppotten op De Coolste Baan van Nederland
Timo Planetproof

HAK wil ‘On the Way to PlanetProof’ keurmerk voor haar groenten

Marktleider ambieert positie van duurzame koploper in groenteconserven