HAK stapt in het Mexicaanse schap met 'Mexicanez'

GIESSEN, 8 juli 2022. HAK maakt de stap naar het Mexicaanse schap en introduceert een nieuw, kleurrijk groente- en bonenconcept: Mexicanez. Hiermee speelt HAK in op de groeiende populariteit van de Mexicaanse maaltijd op de Nederlandse eettafel en onderstreept zo haar missie om aan de meest gegeten maaltijden zoveel mogelijk groenten en peulvruchten toe te voegen. Omdat de consument zijn keuze voor de Mexicaanse gerechten vooral bij het Mexicaanse schap maakt, zijn de drie smaakvolle stazakken dan ook op die plek in de supermarkt te vinden. HAK introduceert met Mexicanez meteen drie varianten, passend bij de meest gegeten Mexicaanse gerechten: Nacho’s, Taco’s en Wraps.

MEXICAANS MET DE GROENTEN VAN HAK

Binnen de toenemende trend van wereldkeukens is Mexicaans een snelgroeiende maaltijd in de supermarkt. Als nummer 1 bonenmerk van Nederland was het voor HAK een logische stap om in deze Latijns-Amerikaanse keuken – die bekend staat om zijn vele peulvruchten – te stappen. Nicole Freid, Directeur Marketing en Innovatie bij HAK: “Mexicanez past perfect bij de maaltijd van de toekomst, die meer en meer plantaardig wordt. De consument wil gezonde, lekkere en plantaardige oplossingen op het bord, waarbij de bereiding snel en niet al te complex moet zijn. Binnen het Mexicaanse schap ontbreken nog hoge-toegevoegde-waarde-convenience-producten met bonen en groenten, terwijl die heel goed passen bij deze maaltijd. Om meer Mexicaanse-maaltijd-shoppers te bereiken, maken we met HAK de sprong naar het Mexicaanse schap. Zo kunnen we nog meer consumenten helpen om de meest gegeten Mexicaanse maaltijden te verrijken met extra groenten en peulvruchten. Goed voor de gezondheid en de planeet! Om in dit schap optimaal relevant te zijn, hebben we ons concept in een passend jasje gegoten: niet alleen qua naam, ook de verpakking en receptuur hebben een extra Mexicaans tintje gekregen.” HAK Mexicanez is nu al verkrijgbaar bij Jumbo en meer verkooppunten volgen. Het zal in het najaar worden ondersteund in media en op de winkelvloer.

NATUURLIJK LEKKER

Net als bij de andere stazakken van HAK sluit ook Mexicanez perfect aan bij de uitgangspunten van de Groene Keuken. Per stazak wordt gemiddeld zo’n 500 gram groenten en bonen toegevoegd aan de maaltijd. De smaakvolle Mexicanez varianten zijn gemaakt van 100% natuurlijke ingrediënten, hebben een Nutri-Score A, bevatten geen toegevoegde suikers en zijn op smaak gebracht met kruiden, specerijen en een snufje zeezout. Daarnaast is het concept volledig vegan.

Voorbeeld boonus berekening

Consument ziet peulvrucht nog over het hoofd als geschikte vleesvervanger

Gezin kan jaarlijks honderden euro’s besparen door vlees te vervangen door bonen
Rode Kool

Duurzame teelt draagt bij aan hogere kwaliteit Nederlandse producten

Duurzame teelt heeft een positief effect op de kwaliteit van een gezond en smakelijk Nederlands product. Dat stellen Bejo Zaden en HAK Groenten naar aanleiding van de door hen geadopteerde methode Veldleeuwerik. De bedrijven geven deze methode samen met rodekoolteler Jaap Lodders verder vorm om duurzame teelt in Nederland te bevorderen. Stichting Veldleeuwerik is een uniek samenwerkingsverband tussen akkerbouwers en verwerkende bedrijven om actief duurzame productie van de akkerbouw te stimuleren. In de stichting delen agrarische ondernemers en ketenpartners kennis en ervaringen, op basis van concrete duurzaamheidsplannen.