HAK serveert voortaan ook groenteschotels in stazak

Met nieuwe introducties ligt HAK op stoom om Nederland meer groenten te laten eten

HAK laat er geen gras over groeien. Naast de introductie van 1-portie-bonenschotels en saladeverrijkers, brengt de groente- en peulvruchtenfabrikant vier nieuwe groenteschotels in stazakverpakking op de markt. Ze zijn gebaseerd op populaire wereldkeukens uit Marokko, Italië en Mexico, maar ook op onze eigen Hollandse keuken. Door de speciale verhitting in de stazak hebben de samengestelde groenten in elke schotel een heerlijke en knapperige ‘bite’.

Met de groenteschotels in stazak wil de fabrikant consumenten helpen makkelijk meer groenten te eten. De introductie van de nieuwe 2-3 persoonsschotels is de meest recente in een succesvolle reeks introducties van bonen en bonenschotels in stazak sinds 2015. Bonenschotels van HAK staan inmiddels in de ‘Stayers-lijst’ van IRI Nederland, een lijst met producten die ook jaren na de introductie nog succesvol zijn in de Nederlandse supermarkten. De immens populaire verpakking blijkt vooral een grote, relatief jonge doelgroep (20-40) aan te spreken.

De groenteschotels maken het eenvoudig en lekker om meer groenten te eten. De 2-3 persoonsschotels bevatten ten minste 400 gram groenten, zo komt het realiseren van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid groenten al dichtbij. Ook als je eens wat minder tijd hebt om een voedzame maaltijd te bereiden. De diverse en rijkelijk met specerijen gekruide schotels bevatten onder meer: tomaat, sperziebonen, bloemkool, broccoli en doperwten (Hollandse schotel); wortel, bleekselderij, courgette en zongedroogde tomaten (Italiaanse schotel); wortel, courgette, pompoen, aubergine, ui (Marokkaanse schotel) en rode en groene paprika, doperwten, ui en mais (Mexicaanse schotel).

Alle schotels zijn eenvoudige te combineren met rijst, couscous, krieltjes, aardappelpuree of wraps en bevatten geen toegevoegde suiker. De schotels zijn bereid met 100% natuurlijke ingrediënten. Kortom, een makkelijke, verantwoorde en lekkere manier om aan je dagelijkse portie groenten te komen. Consumentenadviesprijs: € 2,99.

HAK Groentefeit: Wist je dat 74% van de mensen denkt voldoende groenten te eten, maar dat slechts 16% dit ook daadwerkelijk doet? En dat jongeren (18-34) kampioen zijn in groenten eten? Zij eten relatief vaker en meer groenten dan ouderen. Ook hebben ze het meeste behoefte om nóg meer groenten te eten.

(bronnen: Het Grote Groente-onderzoek van HAK (november 2018, 18+ m/v) en het RIVM)

Lees ook:

‘Nieuwe 1-portie-bonenschotels van HAK: voor iedereen die weleens alleen eet’

‘Super salad boost: de nieuwe Saladeverrijkers van HAK’

Hak Logo 2016 Digitaal Web Schaduw Rgb

HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013

HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.
Image 2018 06 29

Iconische HAK-pot in nieuw jasje gestoken

Herkomst product en transparantie sinds dag één belangrijke factor bij ontwerp nieuw logo en etiket