HAK Fresh breidt supermarktaanbod uit met verse salades met gegrilde groenten
Naast ovengroenten nu ook salades in de (online) schappen van Picnic
HAK stimuleert keuze voor lokaal geteelde peulvruchten
Nederlandse kidneyboon centraal in nieuwe campagne met Elise Schaap
HAK behaalt B Corp certificering
Certificering onderstreept duurzame koers
HAK gaat over op biologisch voor alle lokale groenten en peulvruchten
Eerste biologische producten dit najaar al in het schap
HAK betreedt versmarkt met HAK Fresh Ovengroenten
Picnic heeft de primeur met ovengroenten in twee varianten
Oproep Wintercollectief heeft hartverwarmend effect: al 1.9 miljoen producten voor de Voedselbank
Zes merken sluiten zich aan bij het collectief en gaan ook extra doneren aan de Voedselbank: FrieslandCampina, Honig, Koninklijke De Ruijter, Maaslander, Calvé en No Fairytales
Hollandse voedselproducenten bundelen krachten en verhogen donaties aan Voedselbank aanzienlijk
Voedselbank verwacht stijging van minimaal 40% nieuwe klanten
HAK stapt na proef volledig over op grote kidneybonen van Nederlandse bodem
Animo telers voor teelt exotische bonen groeit
HAK stuurt vervanger het veld in
Elise Schaap is out-of-office
HAK introduceert Uit de Oven
Inspiratie en gemak met heel veel groenten, zo uit de stazak
HAK deelt haar liefde voor lokaal
Groentemerk lanceert nieuwe campagne en “Veldvinder”
HAK pakt door met groene missie en wil in 2022 B Corp-certificering
Belangrijke stap: bedrijfsstatuten inmiddels aangepast.
Maikel Jongenelis nieuwe CFO van HAK
Maikel Jongenelis (33, foto) heeft per 1 oktober 2021 CFO Lizet Friesen-Leibbrandt opgevolgd als CFO.
Nieuwe groene campagne van HAK met “groentje” Elise Schaap
Je moet weer de groenten van HAK hebben
HAK rondt On the way to PlanetProof duurzaamheidsplan volgens schema af
Belangrijke mijlpaal in strategie nu alle Nederlandse groenten officieel gecertificeerd zijn
Animo van telers uit Zeeuws-Vlaanderen voor On the way to PlanetProof
HAK bruine bonen van Zeeuwse grond krijgen in 2021 voor het eerst duurzaamheidscertificaat
Nieuwe aandeelhouder KDV geeft HAK volop de ruimte om haar plantaardige strategie in Europa uit te bouwen.
Groentefabrikant wordt startpunt in Europa van nieuwe divisie in plantaardige voeding
HAK is klaar voor vers
Met nieuwe versfabriek en strategie klaar om positie in koelverse groenten in foodservice en retail te laten groeien
HAK schaalt productie van het intelligente groentebord voor kinderen op
interesse consumenten ongekend groot
HAK onthult het ‘intelligente groentebord’ voor kinderen
Ons oog bepaalt wat we proeven en hoeveel we eten
HAK werkt aan "intelligent groentebord" voor kinderen
Groenteconsumptie kinderen tussen 4-8 jaar is serieus probleem en moet omhoog
HAK zet On the way to PlanetProof agenda stug door met certificering van rode bieten en boerenkool
Samenwerking en extra beloning telers inzet om groenteteelt duurzamer en weerbaarder te maken
Groentefabrikant HAK pleit voor vergaande veranderingen in voedselketen
Plantaardig en lokaal moet het ‘Groene Normaal’ worden
HAK: duurzamere lokale teelt mét compensatie voor teler is wel mogelijk
Na rode kool ook meerprijs voor teler van On the way to PlanetProof spinazie
5 miljoenste pot nieuwe mijlpaal in samenwerking met groentefabrikant HAK
Ondanks forse stijging van aanvoer, hebben voedselbanken nog veel meer groenten nodig
HAK laat Minister Schouten zien hoe het met lokale telers samenwerkt aan duurzame groenteteelt
Verdere verduurzaming hand in hand met bestendig verdienmodel
Groentefabrikant HAK zet gerichte maaltijdstrategie in om Nederland meer groenten en peulvruchten te laten eten
‘Van groenten wordt iedereen blij’ is motto nieuwe campagne
Peter van Halder Grootverbruik verder onder nieuwe naam: HAK Fresh
HAK concern zet volgende stap in missie en groentestrategie
HAK breekt lans voor betere betaling boeren die investeren in duurzaamheid
Minister Schouten ontvangt allereerste pot ‘On the way to PlanetProof’ rode kool
HAK pakt nu ook door met Nutri-Score in Duitsland
Giessen, 19 september 2019 – In navolging van België en Nederland, zet groente- en peulvruchtenfabrikant HAK vanaf heden HAK-producten voorzien van het Nutri-Score voedselkeuzelogo op het schap van Duitse supermarkten. In Duitsland is HAK overigens niet de eerste fabrikant die het logo op zijn producten zet. Eerder ging daar het Franse Danone de groenten- en peulvruchten fabrikant uit Giessen voor.
Eerste HAK groenten en peulvruchten met voedselkeuzelogo Nutri-Score in schap van supermarkt
Groentefabrikant zet eerdere aankondiging door en trekt eigen plan in aanloop naar definitieve beslissing overheid
Hoop op teelt Hollandse kikkererwt steeds groter
Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK zet teeltproef ook in 2019 voort
HAK gaat als eerste in Nederland Nutri-Score invoeren
Groentefabrikant vindt urgentie te hoog en wacht niet op besluit overheid
HAK plant eerste PlanetProof rode kool
Rode kool markeert kickoff ‘On the way to PlanetProof’ certificering
HAK wil ‘On the Way to PlanetProof’ keurmerk voor haar groenten
Marktleider ambieert positie van duurzame koploper in groenteconserven
HAK klassiekers nu ook zonder toegevoegde suikers en zout
Verschillende generaties zijn ermee opgegroeid: de groenten en bonen van HAK in de bekende glazen pot. En vanaf nu zijn de echte klassiekers uit het HAK-assortiment verkrijgbaar zonder toegevoegde suikers, zout of zoetstoffen. Het gaat om vier nieuwe 0%-varianten: rode kool met appel, rode bieten, bruine bonen en witte bonen in tomatensaus.
HAK levert bonen nu ook exclusief aan professionele keukens en koks
Grote1,6kg -stazak biedt meer smaak en vraagt minder opslagruimte
Kikkererwten uit Nederland
Na succes kidneybonen zijn HAK en samenwerkende telers zeer tevreden met 2e experiment
Kidneybonen van HAK voortaan ook van Nederlandse grond
HAK rondt test kidneybonenteelt na 3 succesvolle oogsten af
HAK test teelt kidneybonen op Nederlandse grond
Groentefabrikant HAK heeft begin oktober kidneybonen geoogst op Nederlandse grond.
Iconische HAK-pot in nieuw jasje gestoken
Herkomst product en transparantie sinds dag één belangrijke factor bij ontwerp nieuw logo en etiket
Nieuwe appelmoesgeneratie staat op
Innovaties in en omzetgroei van 0% segment zorgen voor serieuze verschuivingen in klassieke categorie
Nederlanders kiezen steeds vaker voor peulvruchten
Trend plantaardig eten draagt bij aan toename bonenconsumptie in Nederland
Overname Duitse distributeur
HAK wil met overname van distributeur foodeko marktpositie in Duitsland versterken
Vooroordelen over groenten in pot staat groenteconsumptie in de weg
Vooral jongeren hebben onterechte vooroordelen over voedsel door gebrekkige kennis
HAK zet succesvolle suikerreductie in appelmoes door met vier nieuwe productvarianten in 2018
variant 0% toegevoegde suikers binnen 1 jaar bestseller
HAK wil met overname van distributeur foodeko marktpositie in Duitsland versterken
Groentefabrikant HAK wil zijn positie op de Duitse markt versterken en zijn afzet fors laten groeien. Daartoe heeft Neerlands Glorie Groente en Fruit B.V., de holding waar HAK deel van uitmaakt, een meerderheidsbelang van 51% genomen in de Duitse distributeur foodeko uit Viersen. Partijen maken geen financiële details van de transactie bekend. De Duitse autoriteit Bundeskartellamt heeft geen bezwaar gemaakt tegen de transactie.
HAK neemt groentespecialist Peter van Halder over en stapt nu ook in koelverse groenten
Giessen/Den Bosch, 1 juni 2017 - Groentefabrikant HAK neemt 100% van de aandelen van Peter van Halder Grootverbruik BV uit Den Bosch over. Daartoe hebben beide partijen vorige week een overeenkomst getekend. Peter van Halder, opgericht in 1985, verwerkt verse groenten (al dan niet panklaar bewerkt) en levert deze in grootverpakking (500gr – 5 kg) aan professionele keukens bij onder meer zorginstellingen en restaurantketens. De overname heeft inmiddels de instemming van de Ondernemingsraad van de holding van HAK, Neerlands Glorie Groenten en Fruit BV. Beide partijen maken geen financiële details van de transactie bekend.
HAK sluit zich aan bij Green Protein Alliance
Op de bres voor consumptie duurzame en plantaardige voeding
Duurzame teelt draagt bij aan hogere kwaliteit Nederlandse producten
Duurzame teelt heeft een positief effect op de kwaliteit van een gezond en smakelijk Nederlands product. Dat stellen Bejo Zaden en HAK Groenten naar aanleiding van de door hen geadopteerde methode Veldleeuwerik. De bedrijven geven deze methode samen met rodekoolteler Jaap Lodders verder vorm om duurzame teelt in Nederland te bevorderen. Stichting Veldleeuwerik is een uniek samenwerkingsverband tussen akkerbouwers en verwerkende bedrijven om actief duurzame productie van de akkerbouw te stimuleren. In de stichting delen agrarische ondernemers en ketenpartners kennis en ervaringen, op basis van concrete duurzaamheidsplannen.
680 potjes bonen per minuut over de fabrieksband: de boon is populairder dan ooit
GIESSEN - We eten steeds meer groente. Vooral de boon stond het afgelopen jaar vaker op het menu, zeker nu de peulvrucht is opgenomen in de nieuwe Schijf van Vijf. En dat is goed te merken bij HAK. In de fabriek in Giessen rollen maar liefst 680 potjes bonen per minuut van de band.
Export groentefabrikant HAK groeit hard in België en Duitsland
Positie in Noordwest Europa steeds sterker.
'Ook in België en in Noordwest Duitsland zijn we inmiddels geliefd als kwaliteits- groentemerk, we hebben daar een sterk marktaandeel.'
Timo Hoogeboom, ceo HAK
HAK 1-2-OPEN deksel opnieuw onderscheiden met Award for Excellence
Groenten nog gemakkelijker beschikbaar voor iedere consument
HAK levert 2,5 miljoenste pot groenten aan de voedselbanken
Groenten als gezonde bijdrage aan warme maaltijd voor 35.000 gezinnen
Nicole Freid nieuwe directeur Marketing & Innovatie
missie: meer versverwerkte groente op eettafel van Nederlandse gezinnen
HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013
HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.